תכנית סיוע ליצואנים מתחילים – שיווק לחו"ל

תכנית סיוע ליצואנים – יצוא הוא אחד ממנועי הצמיחה של כל משק לאומי, ובמיוחד במדינת ישראל שנחשבת לדלה במחצבים (למעט מחצבי הגז שהתגלו בשנים האחרונות). לכן אין פלא כי המדינה מעודדת יזמים ואנשי עסקים לייצא את תוצרתם באמצעות תכניות סיוע שונות ליצואנים, לרבות תכנית סיוע ליצואנים מתחילים.

מדינות מבקשות באופן טבעי לחזק את כלכלתן באמצעות חיזוק מנועי הצמיחה של המשק הלאומי שלהן; זהו אינטרס מדיני מובהק, כאשר ככל שכלכלת מדינה מסויימת הינה חזקה, כך היא מקבלת גם עוצמה מדינית מחוזקת ומעמד בינלאומי יציב וחזק.

חלק חשוב ומרכזי מכל מדיניות כלכלית היא כמובן עידוד הייצוא, שכן ייצוא מכניס מטבע חוץ למדינה ומחזק את כלכלתה, נותן לה מינוף כלכלי ומדיני בזירה הבינלאומית ומייצב את מעמדה כבעלת יתרון יחסי בענפי כלכלה מסויימים בהם היא מצטיינת.

כלומר, העוצמה הכלכלית של הייצוא יכולה להיתרגם לעוצמה מדינית, שהיא אינטרס מובהק של כל ממשלה בעולם.

מדינת ישראל, שאינה משופעת במחצבים טבעיים למעט מחצבי הגז שהתגלו בשנים האחרונות, בהחלט מעודדות יצואנים על מנת לשפר את יתרות מטבע החוץ שלה, לחזק את כלכלתה ולהגביר את מעמדה הבינלאומי והכלכלי.

תכנית סיוע ליצואנים

בשנותיה הראשונות של המדינה נאלצה ישראל להתמודד עם קשיים רבים בתחום הייצוא, ובהם השפעת החרם הערבי על מדינות רבות שהיססו לסחור עם ישראל, ועם מיעוט הענפים הכלכליים בהם היו לישראל יתרונות יחסיים. באותם ימים, חלק מהתוצרת החקלאית של ישראל היתה בעלת יתרון בינלאומי יחסי שאיפשר ייצוא, וחלק קטן מאוד מהייצור התעשייתי שלה.

באותם שנים גם המשק הישראלי היה יותר ריכוזי ורגולטיבי לעומת המשק הישראלי כיום; יזמים היו צריכים לעבור רגולציות מורכבות על מנת לייצא, בדרך כלל דרך חברות ממשלתיות או חברות הקשורות להסתדרות.

כיום המשק cישראל פתוח ומשוחרר יותר, וענפי ההייטק הם אלו שמובילים את הייצוא הישראלי בזכות יכולות השיווק שלהן, בצוותא עם ענפי חקלאות מסויימים. גם מדיניות הממשלה השתכללה, עם תוכניות סיוע ליצואנים, ובמיוחד תכנית סיוע ליצואנים מתחילים.

תכנית סיוע ליצואנים ע"י הקרן לעידוד השיווק לחו"ל

אחד מאבני היסוד של תכנית סיוע ליצואנים מתחילים – וליצואנים בכלל –היא הקרן לעידוד השיווק לחו"ל, שהינה קרן של משרד הכלכלה בממשלת ישראל. "על פי האתר של המשרד, קרן לעידוד השיווק לחו"ל הוקמה על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה בשנת 1998.

לקרן הוגדרו שתי מטרות עיקריות:

א. הגדלת היצוא על ידי השתתפות בסיכונים שהיצואן נוטל על עצמו בפעילותו לקידום השיווק ע"י פרסום בגוגל ובניית אסטרטגיה שיווקית לחו"ל.

ב. קידום החשיבה השיווקית והשימוש בכלים שיווקיים על ידי השתתפות במימון פעולות הדרכה מקצועית ליצואנים".

הקרן מאפשרת גיוס הון וסיוע כלכלי ליצואנים מתחילים, המציגים תוכנית עסקית שנבחנה על ידי מומחי הקרן ונמצאה כסבירה וברת-ביצוע, על מנת להתגבר על קשיי ההתחלה העסקית של היזמים המבקשים לייצא את מרכולתם לראשונה לארצות שונות בחו"ל.

בנוסף, הקרן מסייעת באמצעות כלים שיווקיים שונים, במיוחד בכלי שיווק דיגיטלי, על מנת לקדם את המכירות בחו"ל של אותם יצואנים, כדי ליצור לאותם מוצרים מיוצאים שוק או דרישה מסחרית כבר מתחילת תהליך הייצוא שלהם.

מאמרים נוספים:

כלי סיוע לפעילות בינלאומית של משרד הכלכלה והתעשייה

תכנית סיוע ליצואנים מתחילים הינה כלי אחד מתוך סל כלי סיוע לפעילות בינלאומי של משרד הכלכלה והתעשייה של ממשלת ישראל, כחלק ממדיניותה לסייע ליצואנים ולעודד את הייצוא. לצד התוכנית והקרן לעידוד השיווק לחו"ל שהוזכרה לעיל, ישנם כלים נוספים – לרבות כלים ליצירת קשרים עסקיים גם גורמים רשמיים ופרטיים בארצות שונות, וכן כלי שיווק מתקדמים עבור יצואנים וחברות המבקשות לייצא סחורות מישראל לארצות העולם.

כלי השיווק המתקדמים שהינם חלק מתכנית סיוע ליצואנים מתחילים (וגם ותיקים) כוללים שיווק דיגיטלי לסוגיו, לרבות אמצעים של שיווק דיגיטלי לעסקים המייצאים לחו"ל – בניית אתרים בשפות שונות, קישור עם מומחי קידום ממומן בחו"ל, מומחי רשתות חברתיות המתמחים בשיווק לקהלים מפולחים וממוקדים בחו"ל ועוד.

תוכן עניינים

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com