חשיבות ותק הדומיין בתהליך קידום אתרים אורגני

אחד הדברים שהאלגוריתם של גוגל בודק על מנת להחליט איך בדיוק לדרג את האתר שלנו הוא את אמינות הדומיין. בין היתר, האינדיקציה לאמינות היא הוותק ומספר השנים שבהן הדומיין פעיל. אז איך משתמשים בזה לטובת קידום יעיל ומה אפשר לעשות אם האתר בנוי על דומיין חדש? הנה המדריך המלא

האלגוריתם של גוגל צריך לבדוק שורה ארוכה של פרמטרים בשביל להחליט באיזה מקום לדרג אותו בדף תוצאות החיפוש. האינטרס שלנו הוא כמובן להיות מדורגים כמה שיותר גבוה, אבל מבחינת האלגוריתם זה תלוי בהמון דברים. בין היתר, חשיבות ותק הדומיין. האלגוריתם מנסה לוודא שמדובר על אתר אמין, שהמידע בו מעודכן ובעיקר שהוא תורם לגולש.

מבחינת גוגל, אתר שמקודם גבוה הוא אתר שנותן ערך לגולש ומעניק לו תשובה או פתרון לשאלות שהוא חיפש. אז כדי להחליט מה האמינות של האתר, האלגוריתם בוחן גם את התוכן ואת מה שקורה מעל פני השטח – אבל גם את מה שקורה מאחורי הקלעים. בהקשר הזה, ניתן לראות לדוגמא את הנושא של חשיבות ותק הדומיין ומספר השנים שבהן הוא באוויר. 

חשיבות ותק הדומיין

הוותק של הדומיין חשוב כי גוגל בודק אותו ומסיק ממנו עד כמה האתר מבוסס, אמין ומוכר. ככל שהדומיין ותיק יותר, כך גוגל יקדם אותו אורגנית גבוה יותר. כפועל יוצא מכך, גם בעת הקמת אתר אינטרנט חדש כדאי לנסות ולרכוש דומיין כמה שיותר ותיק – גם אם הוא היה של אתר אחר שעוסק באותו תחום.

מבחינת גוגל, הותק הוא משך הזמן שעבר מהרגע שבו בוצעה הסריקה הראשונה של גוגל ועד לזמן בו בוצעה הסריקה העדכנית. בנוסף, מחשבים את זמן הרישום של הדומיין במערכת רישום הדומיינים הכללית. מתוך הנתונים האלה האלגוריתם של גוגל יכול להבין עד כמה הדומיין ותיק וכמה זמן הוא באוויר. 

היתרונות של וותק הדומיין קריטיים עבור קידום אורגני. דומיין ותיק עוזר לקידום של האתר כי גוגל כבר מכיר אותו, יודע במה הוא עוסק וככל הנראה סומך על העקביות ועל האמינות שלו. המשמעות היא קידום פאסיבי אך אפקטיבי, שעולה בקנה אחד עם הניסיון לבצע קידום אתרים בצורה אורגנית לחלוטין ובלי לשלם על זה. 

סמכות אתר

חשיבות ותק הדומיין בתהליך הקידום היא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. בשביל לבדוק את סמכות האתר, האלגוריתם של גוגל בודק עוד כמה דברים:

  • כמה אתרים אחרים מפנים לאתר שלנו 
  • כמה זמן הגולשים מבלים באתר
  • מאיפה מגיעה תנועת הגולשים לאתר
  • תוך כמה זמן האתר נטען
  • איזה תוכן יש באתר ועד כמה הוא מעודכן

כל הפרמטרים שאותם האלגוריתם של גוגל לוקח בחשבון נועדו על מנת לספק לו תמונת מצב אמינה לגבי סמכות האתר ואמינותו. האלגוריתם מתחיל בבדיקה של מבנה האתר, ממשיך עם סריקת התכנים והקישורים ומתייחס גם למילות המפתח. את הכל ביחד משקללים לדירוג כללי, שקובע בעצמו כמה עוד גולשים ייחשפו לאתר שלנו והאם הקידום יהיה אפקטיבי. 

חשיבות ותק הדומיין בקידום אתרים

החדשות הטובות הן שהתהליך של קידום אורגני בגוגל הוא מטבעו דינאמי ולא סטטי. זה אומר שגם אם למשל הדומיין של האתר לא ותיק אלא חדש, כי רק עכשיו קנינו אותו, יש עוד המון מה לעשות כדי לשפר את התוצאות במנוע החיפוש. מעבר לכך, רצוי ממילא להתמיד ולהחזיק בדומיין לאורך שנים על מנת שגוגל יכיר אותו טוב יותר ועם הזמן גם יעניק לו את הדירוג הגבוה מבחינת סמכות ואמינות.

הדוגמא של ותק הדומיין היא דרך מעולה להבין מה בעלי מקצוע בתחום של SEO אמורים לעשות. בעלי עסקים ואתרי אינטרנט חושבים למשל שבגלל שהם מכירים הכי טוב את המוצר או השירות שלהם, הם גם יכולים לקדם את עצמם אורגנית בצורה עצמאית. אבל בפועל, יש הרבה שיקולים מאחורי הקלעים שעלולים להוריד את ההשקעה לטמיון – או לחילופין לקדם מהר וביעילות את האתר גם מול חברות הרבה יותר ותיקות ואמינות. 

מנוע החיפוש של גוגל

כמות הזמן שבה האתר פעיל היא אינדיקציה מבחינת גוגל לאמינות ולסמכות שלו. הדומיין אולי נתפס על ידנו רק בתור שם אתר האינטרנט המתורגם לכתובת IP, אבל הוא משחק תפקיד משמעותי במאמצי הקידום. אם בונים את האתר ורוצים לאחר מכן להגדיל את הסיכוי לכך שהוא יופיע גבוה בתוצאות החיפוש גם באופן אורגני, חייבים להביא בחשבון את נקודת המבט של מנוע החיפוש של גוגל ולעקוב אחר עדכונים. 

מאמצי הקידום האורגני לא מפסיקים כאשר האתר עולה לאוויר, אלא ממשיכים כל הזמן. זה לא מספיק לקנות למשל דומיין ותיק, כי צריך לדאוג שגם כל שאר הפרמטרים יעמדו בסטנדרטים המעודכנים של גוגל. אז אמנם הנוסחה הספציפית שבה משתמש האלגוריתם לא מפורסמת על ידי גוגל, אבל העיקרון תמיד זהה: כמה שהאתר אמין, סמכותי ויעיל יותר עבור הגולש, כך הוא יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

תוכן עניינים

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?