6 דברים שחשוב שתדעו על גוגל אנליטיקס

הדברים שחשוב שתדעו על גוגל אנליטיקס – השירות שמציעה חברת גוגל כדי לאסוף וליצור נתונים סטטיסטיים מפורטים על תנועת הגולשים חיוני לארגז הכלים של כל מקדם אתרים.

במאמר הבא נבצע סריקה מהירה כדי להבין במה בדיוק מדובר, נציג דברים חשובים שכדאי לקבל ממנה ואף נגדיר זמן שהייה ריאלי לסוגים שונים של אתרי חנות לעומת אתרי תדמית. הנה כל הפרטים

סריקה מהירה על גוגל אנליטיקס

חברת גוגל מייצרת הכנסות עצומות ממנוע החיפוש שלה ולכן יש לה אינטרס שנמשיך להשתמש בו. בשביל שהגולשים יהיו מרוצים, בגוגל מעוניינים שבעלי האתרים ישקיעו במקומות הנכונים. אם בעלי האתרים יודעים איך בדיוק מתנהלת התנועה לאתר שלהם ופועלים בהתאם על מנת לשפר את הביצועים, הגולשים שמגיעים דרך גוגל ימשיכו להשתמש במנוע החיפוש הכי פופולארי בעולם.

במילים אחרות, גוגל מבינה שאתרי האינטרנט הם המוצר שלה ובגלל זה יש לה אינטרס מובהק שהם ישתפרו. כדי לאפשר את תהליך השיפור, גוגל מעמידה לרשות כולנו כלי חיוני שמטרתו לאסוף וליצור נתונים סטטיסטיים מפורטים: מאיפה הגולשים מגיעים לאתר, כמה זמן הם מבלים בו, באיזה עמודים הם מבקרים, מה מספר הכניסות כל יום, מה מספר הדפים שנצפו, מה שיעור היציאה מכל דף ועוד.

במילים אחרות, אפילו סריקה מהירה על גוגל אנליטיקס מגלה שמדובר על אמצעי חיוני בארגז הכלים של כל מי שרוצה להשיג תוצאות מעולות עם קידום אתר חנות או אתרים אחרים. מכאן והלאה, מה שנותר לעשות הוא להבין כיצד מפיקים תובנות מהכלי הזה.

6 הדברים החשובים שכדאי שתקבלו מגוגל אנליטיקס

הנה כמה דברים שמאוד חשוב לדעת על אנליטיקס בהקשר של קידום אתרים בגוגל וכדי לקבל ממנו את המקסימום:

  1. מידע על הטראפיק – הכי חשוב לעקוב כל הזמן אחרי הטראפיק שקשור לאתר. זה עוזר לנו לשפר את הדברים הרלוונטיים ולענות על שאלות כגון מהם העמודים שבהם יחס ההמרה הוא הכי גבוה או לחילופין מהם העמודים שבהם שיעור הצפייה הוא הכי נמוך. בלי הכלי הזה, פעולות שונות של קידום אורגני בגוגל לא יהיו מבוססות על מידע אמין ולכן סביר להניח שהן גם לא ישיגו את המטרות שלהן.
  2. אנליזת נתונים בזמן אמת – עוד משהו שחשוב לקבל מהכלי הרשמי של ניהול קמפיינים בגוגל הוא אנליזה וניתוח של הנתונים בזמן אמת. בעזרת Real time Analytics אפשר לדעת כמה גולשים יש באתר בכל רגע נתון, מאיפה הם הגיעו, מה הם עושים באתר, באיזה עמודים הם צופים, האם בוצעה המרה וכן הלאה. כאשר יודעים את הנתונים האלה בזמן אמת, מקבלים מגוגל כלי שיכול לשמש לשיפור הביצועים.
  3. מידת ההתאמה של האתר לאופי הגלישה – מאוד חשוב לקבל מגוגל את המידע על מידת ההתאמה של האתר שלנו אל אופי הגלישה. זה מתחיל למשל עם בדיקה לגבי האם הגולשים מגיעים בעיקר ממכשירים ניידים או נייחים, או באיזה מערכת הפעלה הם משתמשים. כך אנחנו יכולים להיכנס אל נעלי הגולשים ולייצר עבורם חווית גלישה אופטימאלית.
  4. איזה משתמשים מגיעים אלינו – כל עסק רוצה לדעת מי הלקוחות שלו כדי לפנות אליהם בצורה רלוונטית ואפקטיבית יותר. בהקשר הזה, חשוב שנשתמש בכלי הרשמי של מומחה קידום אתרים כדי לפלח את הגולשים לפי נתונים דמוגרפיים: גיל, מין ותחומי עניין. זה נשמע פשוט, אבל הדברים הקטנים עושים הבדל גדול ומשפיעים על איך שכדאי לנו לאפיין את האתר, לתכנן אותו, לעצב את הלוגו, ליצוק אליו תוכן וכן הלאה. בנוסף, זה יכול למשל לעזור לנו לדעת מה בדיוק לכתוב בתוך טאג מנג'ר של האתר או איך להניע גולשים לפעולה.
  5. מידע טכני לאופטימיזציה של האתר – התפקיד של חברת SEO הוא למטב את האתר. בעגה המקצועית קוראים לזה "אופטימיזציה" ועושים את זה בין היתר באמצעות מידע טכני שנמצא אצל גוגל. בין היתר, המידע מאפשר לנו לראות מה מילות המפתח שדרכן המשתמשים הגיעו לאתר שלנו, איזה חיפוש פנימי הם ביצעו בתוך האתר ובאיזה מהירות הוא עולה. אלו פרטים טכניים חשובים וריכוז שלהם תחת קורת גג אחת עוזר לבצע את הקידום באופן יעיל ומשתלם.
  6. חיבור למערכות נוספות – כמובן שחשוב לנצל את המערך הרחב והיעיל של גוגל כדי להשיג התממשקות עם עוד כלים שהיא מעמידה לרשותנו. לא משנה אם מדובר על חברה לקידום אתרים בצפון ישראל או בניו יורק, יש צורך להגדיר יעדים ולהשתמש בהן כדי לעקוב אחרי המרות שונות באתר. באמצעות חיבור הנתונים מאנליטיקס לגוגל אדס אפשר לראות כמה עלתה כל המרה, איך עוד אפשר לשפר אותה והאם זה אפיק קידום משתלם.

זמן שהייה ריאלי לאתר חנות

הנתון הספציפי על זמן שהייה חשוב גם לבעלי האתר וגם למי שמקדמים אותו. עם זאת, יש להביא בחשבון את ההבדל בין אופי ההתנהגות השונה באתרי חנות לעומת אתרי תדמית. אם מודדים למשל את פרק הזמן שעובר מהרגע שבו הגולש מגיע לאחד מעמודי המוצר ועד שהוא מסיים לגלוש, רואים שהממוצע עומד על 30-90 שניות.

זמן שהייה ריאלי לאתר תדמיתי

באתר תדמית יש יותר תוכן רלוונטי ועמוק והמטרות שלו הן שונות. בעוד באתר חנות רוצים להציג את המוצר בצורה ברורה ולהעביר את הגולש לעמוד רכישה, באתר תדמית מנסים לאסוף פרטים ולידים ובאופן כללי לחזק את המוניטין של המוצר, השירות או העסק.

לכן זמן השהייה הריאלי שכדאי לשאוף אליו באתרי תדמית צריך להיות סביב 2-3 דקות לכל עמוד. כמובן שיש הבדלים שקשורים לתוכן העמוד ולמספר המילים שמופיעים בו, אבל אפשר גם להשוות בין עמודים של אתרים דומים שעוסקים באותו תחום וכך לדעת למה לשאוף.

תוכן עניינים

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?