מהם השלבים השונים לבניית חנות וירטואלית מוצלחת? אתר אינטרנט הוא הרושם הראשוני שיש ללקוח מחנות. אתר החנות הוירטואלית מציע ללקוחות את אותה חוויה כמו בחנות הפיזית. זה מספק להם חוויה חלקה ובו בזמן, מקל עליהם לדפדף בין מוצרים שונים ולקבל את החלטות הרכישה שלהם.
על מנת ליצור חנות וירטואלית אפקטיבית, חשוב להבין את הצרכים של לקוחות היעד שלך תוך זכור שהם יכולים לקבל החלטות בקלות בטלפון הנייד שלהם.
כדי לבנות חנות וירטואלית, צריך קודם כל לחשוב על המוצרים שהחנות תמכור ולמתג את האתר בהתאם, לפני כן כמובן עלינו לגשת לאפיון האתר, זהו דבר הכרחי מאוד לצורך בניית אתר חנות.
לאחר מציאת מוצר, רכישת תמונות או הפקת על ידי צלם מקצועי עליכם לגשת לעיצוב והבניה של האתר, לחשוב על חוויית המשתמש, התהליך שבו הגולש יעבור משלב הקלקה על המודעה או הפרסום שעשיתם ועד הגשת כרטיס האשראי לסליקה באתר.
חלק מהחנויות מאפשרות ללקוחותיהן לספק משוב לאחר קניית פריט. במקרה זה, תצטרך לשלוח להם דוא"ל להודות להם על רכישת המוצר שלך, ולבקש משוב על איך הם מרגישים לגבי הרכישה הזו, דבר זה יכול לגרום לך ללמוד הרבה, על האתר, הנגישות שלו לכולם, על הרוכש הפוטנציאלי ועוד
אילו כלים אני צריך כדי לבנות חנות וירטואלית?
ישנם כלים רבים לבניית אתר האינטרנט שלך, כאשר חלקם ספציפיים לפלטפורמה או לטכנולוגיה מסוימת.
הנה שלושה אנו ממליצים עליהם:
וורדפרס – היא אחת ממערכות ניהול התוכן הפופולריות ביותר שיש. יש יותר מ-60 מיליון אתרים המשתמשים באתרי וורדפרס. כלי זה נוח, קל למשתמש, מעוצב היטב וקל יחסית לשימוש, מה שהופך את פלטפורמת וורדפרס לאופציה מצוינת עבור מעצבים שרוצים מערכת פשוטה לבנות את האתר שלהם.
דרופל – היא גם CMS (מערכת ניהול תוכן) המספקת תכונות ויכולות עשירות לאתרים קטנים עד בינוניים ללא עקומת למידה תלולה של פלטפורמות גדולות כמו וורדפרס או ג'ומלה. לדרופל יש גם התמקדות חזקה בפיתוח תוכן סלולרי ייחודי הפונה לחברות המעוניינות לבצע אופטימיזציה של האתר שלהן למכשירים ניידים.
ג'ומלה -מציעה את כל תכונות הליבה של CMS כמו רוב מערכות ניהול התוכן האחרות
מהם היתרונות בבניית חנות וירטואלית?
חנות וירטואלית מקוונת היא דרך מצוינת ליצור קשר עם לקוחות ולערב אותם בלחיצת כפתור. זה גם פחות יקר מחלון ראווה פיזי ואתה יכול לפתוח חנות מקוונת בכל עת.
היתרונות של בניית חנות וירטואלית הם רבים. אתה יכול להגיע ללקוחות בכל רחבי העולם, זה זול יותר לתפעול, ויש לך יותר שליטה על המותג שלך.
רוב הזמן, כאשר אנו שומעים את המילה 'מסחר אלקטרוני', אנו מדמיינים חנות דיגיטלית שבה משתמשים יכולים להזמין מוצרים באינטרנט. אבל זה למעשה יותר מסתם חנות מקוונת.
המונח מסחר אלקטרוני כולל פעילויות רבות הנחוצות לניהול חנות מקוונת. אלה כוללים, בין היתר, עיצוב האתר, עמידה בתקנות ממשלתיות במדינות שונות ומתן תמיכה בשירות לקוחות.
למרות שפתיחת עסק מסחר אלקטרוני היא קלה יחסית כיום, תחזוקתו עשויה להיות יקרה ולאורך זמן. מסיבה זו, חברות רבות שוקלות לבנות חנות וירטואלית במקום פיזית בשל יתרונותיה הרבים.
לא רק שיש לו עלות תפעול נמוכה יותר, אלא שהוא גם מציע יותר שליטה על הסחורה והתפעול של החברה. בנוסף , חנויות וירטואליות הן יתרון מבחינת פרסום מקוון. המילה מסחר אלקטרוני משמשת לתיאור מגוון רחב של פעילויות הקשורות לניהול חנות מקוונת.
המונח מסחר אלקטרוני כולל פעילויות רבות הנחוצות לניהול חנות מקוונת, כגון עיצוב האתר, קידום אורגני בגוגל במידה ורוצים להגיע לתנועה איכותית של גולשים, קמפיין בפייסבוק או פרסום בגוגל (ppc), שליחויות לכל הארץ ו/או העולם, עמידה בתקנות ממשלתיות כפי שציינו קודם לכן ומתן תמיכה בשירות לקוחות.
היתרון הגדול בפתיחת חנות וירטואלית הוא שכל המוצרים שלכם באתר הם סוג של קונסיגנציה, ז”א אתם לא חייבים להחזיק את כל המלאי במידה והמוצר שלכם יכול להיות זמין ברגע זה טוב מאוד, כי כך אינכם משכיבים סכום בלתי מבוטל של כסף עבור סחורה.
אילו חברות משתמשות בחנויות וירטואליות?
בניית חנות וירטואלית היא טרנד גדול. למעשה, זה העתיד של הקמעונאות. זה קל יותר, זול יותר ויעיל יותר.
ישנם יתרונות רבים לבניית חנות וירטואלית. הם מגיעים ללקוחות בכל העולם תוך שהם זולים יותר לתפעול ונותנים לך יותר שליטה על החלקים החשובים ביותר – שיווק ועיצוב.
לחנויות וירטואליות יש יתרונות רבים הן לצרכנים והן לקמעונאים. קמעונאים יכולים ליצור מבחר רחב יותר של סחורה לבחירת הלקוחות מבלי להיגרם בעלויות נוספות עבור אחסון מלאי במקומות פיזיים ברחבי העולם או תשלום עבור שיטות משלוח יקרות. לקוחות נהנים מכיוון שהם יכולים לרכוש פריטים שאולי לא יהיו זמינים בשוק המקומי שלהם או כאלה שנמכרים באופן בלעדי באינטרנט ללא עלויות משלוח. בניית חנות וירטואלית היא בחירה מועילה לשני הצדדים המעורבים!
החברות המובילות בארץ עם חנויות וירטואליות הם: כתר ישראל, מאה אחוז, קפה ג’ו, החקלאי, חיות ברמה, רמי לוי, ניסקו, הפיראט האדום, מקורטק, אלקטרו סומאר, סמסונג ועוד רבים אחרים