קידום אתרים הוא תחום סבוך ומסועף והוא כולל עשרות רבות של פרמטרים המשפיעים על המיקום של אתר במנוע החיפוש של גוגל. אם אתם לא חיים את התחום, ערים לשינויים הנעשים במנוע החיפוש, מחוברים לעדכונים של גוגל ושל מקדמי אתרים ה"קרובים לצלחת" מה שנקרא – סביר להניח שהליך הקידום שלכם לא יניב את הפירות הרצויים לכם. בכל זאת, ישנם אנשים המתעקשים למצוא את הקידום האורגני של האתר שלהם לבד ולשם כך הכנו מדריך קצר עם כמה דברים חשובים ביותר שיש לבצע בהליך הקידום.
כמובן שמדובר ברשימה חלקית מאוד ויש עוד דברים חשובים נוספים שתוכלו לקרוא עליהם בהרחבה במאמרים אחרים באתר שלנו אם תרצו.
האם אנו ממליצים לקדם את האתר לבד?
אולי לשאול אותנו כחברת קידום אתרים זה לא אידיאלי במיוחד כיוון שאנו מבינים מה נדרש כדי לקדם אתר בגוגל, כמה עבודה זה דורש, את היקף העבודה על טווח פרמטרים גדול, מעקב יומיומי, שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים שרובם עולים לא מעט כסף ועוד. לכן לא נוכל להמליץ על קידום עצמאי של האתר שלכם…
אבל אם כבר החלטתם שאתם הולכים על קידום אתרים אורגני בגוגל באופן עצמאי אז הינה כמה פרמטרים שחשוב שתדאגו להם:
אפיון כללי של העסק והאתר
אפילו אם אתם מבצעים קידום אתרים בגוגל לבד חשוב שתבצעו, עבור עצמכם, אפיון של העסק שלכם ושל האתר שלכם. מה אתם מציעים בעסק שלכם? מהו החזון שלכם? הערכים שלכם? השירותים והמוצרים שלכם? כיצד אתם הולכים להיעזר באתר כדי להעביר את המסר? כדי לחבר אליכם את הקהל? באילו ביטויים תרצו לקדם את האתר שלכם? לאיזה קהל יעד? האם לקהל יעד מכל הארץ או מאזור ספציפי?
מחקר מילות מפתח והתקנת תוספי אנליטיקס
לאחר מכן כדאי לעבור למחקר מילות מפתח שהוא הבסיס לכל עבודת קידום. ניתן לעשות שימוש בכלים שונים לצורך מחקר מילות מפתח אפקטיבי אולם הכלי המומלץ ביותר הוא כמובן כלי מילות המפתח של גוגל – אחרי הכול המקור יציג לכם ככל הנראה את הנתונים המדויקים ביותר למנוע החיפוש שלו לא? כדאי לקרוא בהרחבה במאמר נפרד איך עושים מחקר מילות מפתח מקצועי. לפני תחילת עבודה כדאי גם להתקין תוספי אנליטיקס באתר.
העלאת תכנים לאתר ואופטימיזציה של תכנים קיימים
מרבית עבודת הקידום תהיה מה שקשור לתוכן באתר. אם תכתבו תוכן איכותי, ייחודי ובעל ערך, שגם על הדרך כולל את ביטויי המפתח הרלוונטיים עבורכם וגם מוצג בצורה מסודרת באתר שלכם – אתם בדרך הנכונה לקידום האתר שלכם. כדאי לשמור על האתר מעודכן לעתים קרובות. אם יש לכם אתר וורדפרס כדאי להתקין את התוסף yoast seo שיעזור לכם לבצע אופטימיזציה לתכנים באתר שלכם כדי להתאים אותם למנועי החיפוש.
יצירת קישורים באתר ומחוצה לו
לבסוף, כדאי יהיה לבנות קישורים לאתר: גם קישורים פנימיים בין העמודים השונים באתר וגם קישורים מרחבי הרשת המקשרים אל האתר. הקישורים מאז ומתמיד היו חלק בלתי נפרד מעבודת הקידום ואפילו חלק חשוב המסייע לגוגל להבין את איכות האתר על ידי המלצות מרחבי הרשת. כמובן שכיום גוגל מייחסת חשיבות גבוהה יותר לאיכות הקישור והאתר ממנו מקשרים אליכם מאשר לכמות הקישורים המפנים אליכם.
אז בעצם לא לימדנו אתכם ממש איך לעשות קידום אורגני בגוגל אך כן קיבלתם תמונה כללית שתסבר לכם את האוזן או לפחות תוכלו לדעת מה לדרוש מחברת הקידום שלכם, אם לא אז לפחות תוכלו להמשיך לעקוב אחר הבלוג שלנו ולנסות להמשיך וללמוד, כי זה אפשרי ובאמת שכל אחד יכול לעשות עבור עצמו קידום אורגני בגוגל.