מה ההבדל בין ייעוץ עסקי לפיתוח עסקי?

מה ההבדל בין ייעוץ עסקי לפיתוח עסקי? אחד הגורמים העיקריים לקריסתם של עסקים בתחילת דרכם היא חוסר ידע מקצועי, פיננסי או ניהולי. כדי לנהל עסק צריך להבין מעבר לניהול ההיבט המקצועי של ביצוע העבודה או ייצור המוצר. צריך לדעת לנהל עובדים כמו שצריך, לעבודה בצורה אפקטיבית, להתנהל נכון מבחינה פיננסית, לתמחר נכון את המוצר/השירות, לפרסם ולשווק את העסק בצורה נכונה, לבנות את העבודה על פי אסטרטגיית בניית המותג ועוד. אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם הקשיים של תחילת הדרך, עם כאבי הגדילה של העסק ועם קבלת החלטות בכל שלב בעסק, בין אם בתחילת דרכו ובין אם במסגרת העבודה השוטפת, היא על ידי שכירת יועץ עסקי מקצועי.

מה תפקידו של היועץ העסקי?

ייעוץ עסקי מקצועי הוא שירות המיועד לבחון, לנתח ולחלק עצות לשיפור המצב הנוכחי בעסק על כל היבטיו. בין אם מדובר בתפעול של מחלקה מסוימת, כוח אדם, היבט פיננסי, היבט מקצועי, ייעוץ אסטרטגי ליצירת מוצר בצורה אפקטיבית בפס הייצור או ייעוץ שיווק לעסק ובאיזו טכניקת פרסום להשקיע. לאחר ניתוח ואפיון העסק ופועלו יכין היועץ דו"ח עסקי מפורט עם הליקויים השונים ו/או העצות לשיפור שניתן לבצע בעסק. 

מה ההבדל בין ייעוץ עסקי לפיתוח עסקי?

פיתוח עסקי מתייחס בעולם העסקים לקידום מטרות ארגוניות שונות. אלה יכולות להיות מטרות כלליות, רחבות או ספציפיות בהתאם לצרכי העסק. הפיתוח העסקי אוכף את מגוון הנושאים הקשורים לעסק, החל מההיבט הניהולי, דרך ההיבט הכלכלי ועד ההיבט התעשייתי. להבדיל מעבודת הייעוץ העסקי המוגדרת בדרך כלל כמעין שירות חד פעמי של הערכת העסק, ביצועיו ונקודות לשיפור – הרי שבמסגרת שירות של ליווי עסקי או פיתוח עסקי – היועץ מלווה את העסק לאורך הדרך, דואג שהערות לשיפור אכן יבוצעו, חי את השינויים בעסק ואת ההשלכות שלהן ומסייע באופן מידי וקבוע להסדרת העניינים וקידומם לפי אסטרטגיית השיווק והתוכנית העסקית. 

פגישות או ליווי מלא?

העבודה של יועץ עסקי מתבססת לרוב על פגישות עם בעל העסק והמידע שנמסר לו על ידי בעל העסק הוא נציגו. כאשר מדובר בפיתוח עסקי המיועד לליווי מעלה עד להשגה של מטרה מסוימת הרי שייתכן מאוד שהיועץ גם יבקר מספר פעמים בעסק, ייבחן את העובדים, יבדוק את המחלקות השונות ואופן העבודה ועל ידי כך גם יראה באופן יום יומי כיצד העסק מתפקד, משהו שיועץ עסקי המגיע לכמה פגישות לא תמיד יכול לשים לב אליו. 

מה לגבי פיתוח עסקי ייעוץ שיווקי?

עבודת השיווק לעסק היא אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לדאוג להם. היא מתקשרת באופן ישיר למחלקה הפיננסית ולכל יתר המחלקות למעשה. היא קשורה לבניית המותג, ייצוג המוצרים, אפשרויות הפרסום השונות והעמדת תקציבים, מחלקת נתונים וסטטיסטיקה ועוד. במסגרת שירותי הייעוץ/הפיתוח העסקי תהיה גם תוכנית שיווק לעסק, לדוגמה: האם להשקיע בטכניקת קידום אתרים בגוגל ואם כן כמה או שעדיף להשקיע בפרסום לטווח הקצר? זוהי רק דוגמה אחת מיני רבות כמובן.

 

תוכן עניינים

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?